Construeix les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat
#ElPrat2030 Procés participatiu per elaborar l'Agenda 2030 i Urbana del Prat de Llobregat
Millorar la comunicació en tren del municipi fent que la línia R2 Sud de Sant Vicenç de Calders faci parada al Prat de Llobregat
Acceptades
Fins ara, per anar i venir al Prat de Llobregat o a l’Aeroport des de la Catalunya sud s’ha d’agafar la línia R2 Sud i anar fins a BCN-Sants per desprès tornar enrere (amb els costos en temps, diners i aglomeracions que implica), o fer transbord a Gavà, on sí que hi té parada malgrat tenir menys població (46964 hab. enfront els 65030 hab. del Prat, Idescat 2022).
Els nostres veïns de Viladecans han aconseguit que d’aquí poc la línia també faci parada al seu municipi, tenint aquest pràcticament la mateixa població que el Prat (66720 hab., Idescat 2022)
La proposta és que ens sumem a la demanda d’aquest servei, com ja han fet i aconseguit els municipis contigus, i fer que la línia també tingui parada a El Prat de Llobregat, tant pel nombre d’habitants com pel valor afegit de que es tracta d’una parada estratègica com a nus de connexió de transport públic trenT2-bus-metro amb l’Aeroport, per tal de cobrir la necessitat de mobilitat de totes les persones que ens hi hem de desplaçar.
#AgendaUrbanaElPrat #ElPrat2030
Els nostres veïns de Viladecans han aconseguit que d’aquí poc la línia també faci parada al seu municipi, tenint aquest pràcticament la mateixa població que el Prat (66720 hab., Idescat 2022)
La proposta és que ens sumem a la demanda d’aquest servei, com ja han fet i aconseguit els municipis contigus, i fer que la línia també tingui parada a El Prat de Llobregat, tant pel nombre d’habitants com pel valor afegit de que es tracta d’una parada estratègica com a nus de connexió de transport públic trenT2-bus-metro amb l’Aeroport, per tal de cobrir la necessitat de mobilitat de totes les persones que ens hi hem de desplaçar.
#AgendaUrbanaElPrat #ElPrat2030
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Aquesta proposta ha estat incorporada a l'estratègia: "Continuar fomentant la mobilitat activa, millorar el servei i la xarxa de transport públic i garantir la convivència de diferents tipus de mobilitats".
Llistat d'adhesions
i 20 persones més
(veure més)
(veure menys)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
5 comentaris
Conversa amb Floren
Esta propuesta me parece que es de sentido común; dado que El Prat es un municipio de una entidad suficientemente importante y con una situación estratégica en cuanto a comunicaciones de movilidad que no tiene sentido que las personas que se desplazan por tren en la linea R2 Sud
para ir a El Prat o a el aeropuerto de Barcelona NO TENGAN PARADA en el Prat.
Entre el Ajuntament de El Prat, la Generalitat, Adif, Renfe, el Ministerio que corresponda; deberían tener en cuenta esta circunstancia y resolver este anacronismo,poniendo hilo a la aguja y empezar a trabajar en ello.
Si en Viladecans podrá parar el tren de la R2-SUD, porque en El Prat no?
Totalmente de acuerdo. Es posible que la decisión de que el tren no parase en El Prat se tomase en el pasado, con unas políticas distintas y un contexto completamente diferente al que tenemos ahora, y se han quedado estancadas en el tiempo sin adaptarse a la realidad actual. Pero es necesario realizar un nuevo análisis de las necesidades que se derivan ahora. La población ha crecido e irá en aumento dado a los nuevos proyectos de ampliación urbanística de vivienda, lo que implica más gente moviéndose, y la proximidad de Barcelona junto con las conexiones del Aeropuerto hacen de nuestro municipio un punto clave de comunicaciones. Si a ésto le sumamos que se está promoviendo el uso del trasporte público como objetivo de sostenibilidad no tiene ningún sentido que esta parada siga anulada cuando en realidad la infraestructura de vía y estación ya existen y no se tendría que hacer ninguna inversión económica, solo parando ya generaría un impacto muy positivo en la movilidad y el servicio.
Conversa amb Núria Abelló
També seria molt interessant:
1.- Establir una mena de corredor ferroviari que connectés el litoral des de MATARÓ fins a CASTELLDEFELS o VILANOVA, amb parades a totes les estacions i freqüències decents. Fa temps que existia aquest projecte que havia de substituir la desaparició del tren Mataró-Aeroport el 2007, però desconec per quines raons aquest projecte va quedar en l'oblit.
2.- Fer arribar la L1 del METRO fins al Prat perquè agilitaria molt la comunicació amb L'Hospital de Bellvitge i el centre de Barcelona, així com les interconnexions amb l'aeroport, pensant no sols els turistes, sinó sobretot en els treballadors, els estudiants, la gent gran i molta gent de l'àrea metropolitana.
Aquest plantejament sería molt interessant i crec necessari posar-ho sobre la taula per repensar el model de comunicacions i de connexió del territori que es vol tenir. La zona litoral està densament poblada i com dius, hi ha molts grups socials que han de desplaçar-se, com estudiants, gent gran i molts treballadors, a part dels milions de passatgers que pugui moure l'aeroport. En un moment en el que ens estàn instant per deixar de banda el cotxe i fer ús del transport públic per reduir la contaminació que emetem i millorar la salut i el mediambient, han d'aplicar-se millores en la connexió amb transport públic per fer-ho possible, i en aquest cas, sería un petit canvi que cau de calaix i que suposaria una gran millora, així com la planificació una mica més ambiciosa que proposes.
El tren ja para a Viladecans!
Es pot trobar la notícia al següent enllaç: https://beteve.cat/mobilitat/trens-r2-sud-rodalies-aturen-estacio-viladecans-dilluns/
Allà ja és una realitat, i la mesura, llargament reivindicada, suposa el pas d'un tren cada 15 minuts. Al nostre municipi hauria de ser el mateix.
Carregant els comentaris ...